GLADIATUS
V slávnej Rímskej ríši Ťa očakáva život plný výziev a nebezpečenstva. Poraz nespočet protivníkov na výpravách, dokáž svoju silu v aréne a čeľ nebezpečenstvu v žalároch. Tí, ktorí idú na smrť Ťa pozdravujú, gladiátor!
Tajomstvo kvalitnej zbroje
Zdá sa ti že tvoji protivníci majú lepšiu výzbroj ako ty ? To preto lebo nakupujú v Aukčnej Budove
Aukcia a jej "tajomstvá"
Aukcia je všeobecne známa "lokalita" v hre, v ktorej si možeš kúpiť špeciálne predmety. Ponuka predmetov sa v náhodných intervaloch meníČasové intervaly:
Už dlhšie neplatí, že aukcia má presne stanovený čas na jednotlivé sekcie (veľmi dlho, dlho, atď.). Intervaly môžu trvať veľmi dlho, veľmi krátko, alebo nemusia byť niektoré vôbec. Aukcia môže pokojne vynechať interval "veľmi dlho", a tak isto môže pokojne preskočiť z veľmi krátko na ďalšiu aukciu v intervale stredne. Preto nie je dobré spoliehať sa na intervaly, ak o nejaký predmet má hráč skutočne záujem.

typ: ak chcete byť ešte o niečo lepší, nakupujte veci v Aukcii "do žalárov" a tam hladajte veci ktoré majú OHROZENIE + BLOKOVANIE. Ak správne skombinujete tieto veci raz sa vám možno podarí toto ;)
ukazovatele schopností
Ďalšie zhrnutie pár informácií k sebe, tentoraz "ukazovatele schopností" hráča (hlavne počas súbojov), teda veľa čísel.
Blokovanie (šanca odblokovať úder):
Vo všeobecnosti platí, čím vyššie blokovanie, tým väčšia šanca odblokovať úder (logické). Presný vzorec je komplikovanejší a zahŕňa v sebe aj premennú úroveň hráča. Maximálne blokovanie v normálnom prípade je 50%. Posilnenie od Boha Apolóna (Apolónov štít - 150 b. priazne) túto šancu môže zvýšiť až na 65%.
Blokovanie počas súboja:
Blokovanie nikdy neklesá z pôvodnej hodnoty, môže ale narásť ako určitý "bonus" za vyššiu úroveň, to platí pre všetkých (aj hlavná postava a aj otroci). Za každý rozdiel úrovne sú to 2% k blokovaniu.
Príklad:
Úroveň 100 s normálnym blokovaním zásahu 10% zaútočí na úroveň 90 s blokovaním 10%. Bonus za úroveň získava jedine vyššia úroveň. Rozdiel úrovní predstavuje 10. Úroveň 100 teda počas súboja dostane bonus k blokovaniu 20%, celkovo teda bude mať 30%. Nízku úroveň to neovplyvňuje nijako, blokovanie sa nemení!
Odolnosť (tuhý odpor):
Predmety, ktoré pridávajú tuhý odpor zabezpečujú šancu odblokovať kritický zásah. Presný vzorec je opäť komplikovanejší a taktiež v sebe zahŕňa úroveň hráča ako premennú.
Hráč ale vďaka vyššej úrovni, na rozdiel od blokovania, nezískava k odolnosti žiaden bonus! Posilnenie od Boha Marsa (Marsova rovnosť - 150 b. priazne) absolútne ruší kritické zásahy počas súboja, to platí tak pre útočníka, ako aj pre obrancu!
Obrana (absorpcia zranenia):
Obrana sa odvíja podľa vzorca cca 74-60
Prvé číslo: za každých 74 bodov brnenia sa získa 1 bod. Druhé číslo: za každých 60 bodov brnenia sa získa 1 bod
Príklad:
Hráč má obranu v hodnote 7200. Výsledná absorpcia zranenia bude 97-120:
7200/74 = 97
7200/60 = 120
Šanca na zásah:
Šanca na zásah kalkuje iba s dvoma atribútmi, a to zručnosťou hráča a obratnosťou súpera. To platí pre všetkých (aj hlavná postava a aj otroci). Posilnenie od Bohyne Diany (Dianina presnosť - 150 b. priazne) túto šancu zvyšuje o 15%.
Vzorec:
Zručnosť hráča krát 100 sa vydelí súčtom zručnosti hráča a obratnosti súpera.